12 Mart 2010 Cuma | By: Squaw

Clannad ~After Story~



UYARI:
Yazıya göz atmak isteyen arkadaşlar eğer ilk sezonu izlemişseniz uğrayın derim,tanıtım ilk sezon olan Clannad için spoiler içeriyor olabilir.

Karakterlerimiz,ilk sezon olan Clannad'ın kaldığı yerden yaşamlarına devam etmektedir. Nagisa kurtulamadığı hastalığını narin vücudunda taşımaktadır,Tomoya ise yaşamda sürdürdüğü sorunlarıyla baş etme çabası vermektedir.Tüm bunların arasında Nagisa'nın da yanında yer almaktadır elbet aynı şekilde Nagisa da bedenen Tomoya'ya güç veremese de varlığıyla daha doğrusu sahip olduğu pozitiflikle Tomoya için büyük bir dayanak olmaktadır.

Nagisa ilk sezonda yakalandığı ve onu yatağa düşüren hastalığıyla savaşımını sürdürür. Bu savaşta yalnız olmadığını bilmektedir çünkü ona ailesi Akio ve Sanae dışında destek olanlar arasına Tomoya da eklenmiştir.

Tomoya,hala Nagisa ve ailesinin yaşadığı evde yaşamına devam etmekte,Nagisa ise rahatsızlığından dolayı okuluna ara vermeyi sürdürmektedir.İlerleyen zamanda,okuldan mezun olan Tomoya, artık yaşamına kendi ayakları üstünde devam etme kararını verir ve bu kararını desteklemek için de kendi başına yaşayabileceği bir eve taşınır ve geçimini sağlayacak bir iş bulur,Nagisa bu duruma çok üzülse de Tomoya için bunun gerekli bir karar olduğunu anlayacak ve her zamanki desteğini esirgemeyecektir.

CLANNAD SONRASI YAŞANAN HÜZÜNLER~~
Clannad serisine yaptığım yorumlarımdan çok farklı şeyler söyleyebilecek miyim bilmiyorum çünkü o tanıtımda yaptığım yorumumu birinci ya da ikinci sezon diye ayırmadan yazmıştım ama nedense sonradan Clannad tanıtımını yapınca After Story gibi bir seri için de tanıtım yapılmazsa haksızlık olur diye düşündüm.

Clannad serisinde gördüğümüz yani izlediğimiz çoğu karakteri bu seride pek fazla izleyemiyoruz,onların yaşamlarına biraz uzak durulmuş. Nedenini çözememiş olsam da bu konuda o izlenisi karakterlere haksızlık yapıldığını sonuna kadar savunacağım açıkçası çünkü ilk sezonda benimsemiş olduğumuz tüm karakterlerin de ikinci sezonda yaşamlarına nasıl devam ettiklerini görmek isterdim.



Tamamen Nagisa-Tomoya ve Ushio odaklı olan bu sezon için aslında o kadar çok şey var ki yazılacak,ortaya dökülecek insan ister istemez kendisini serinin hüzünlü havasında buluveriyor,çok şey var aslında içerisinde barınmış,zaman zaman birbirinin bağında boğulmak isteyen bir çifti izlemek ne kadar çok keyif verebilir siz düşünün ya da bir anne babanın sıcaklığına sığınmayı izlemek,yaşamında gerekli olan sıcaklığa ve mutluluğa çok sonra kavuşan küçücük bir çoçuk ya da bir anne babanın fedakarlığına tanık olmak,onların yaşadığı hüzünde daha da boğulmak...




Sanae'nin göz yaşlarını serbestçe akıtacağı ''an''ı bekleyişini ve bu ''an''a ulaşmasını izlerken ister istemez benim de boğazımda düğüm oluştu o an.Sanae-san'ın,Akio'nun omuzlarında ''o an''ı hissederken yaşadıkları sanki yanıbaşımda oluveriyor hissi yaşadım ve o sahneden sonra Sanae-san için olan saygı duygularım daha da arttı.Bir sahne daha var!Aslında,birçok sahne ve diyalog var aklıma kazınan bu seriye ait ama bu sahne her şeyin başlangıcıydı diyebilirim Nagisa ve Tomoya için




 
(Spoiler'ı 19-20.i bölümü de izleyenler okusun lütfen);

Tomoya'nın,Nagisa'ya evlilik teklifini yaptığı sahnede,Nagisa'nın dudaklarından dökülen kelimeler gerçektende Nagisa'ya yakışır şekildeydi,böyle bir anda yapılan teklife kim hayır diyebilirki hele de istediğin kişiden geliyorsa yaşamındaki hüzünlerin başlangıcı dahi olsa kimse reddemezdi diye düşünüyorum.

Diğer sahneyi sanırım herkes tahmin edebilir; Ushio'nun,Tomoya'ya Sanae-san ile ilgili sarfettiği cümleleri kim unutabilir ki; ''Ağlayacaksan eğer sadece babanın omuzlarında / kollarında ya da tuvallette ağlamalısın....''

Müzikleri konusunda 19. bölümü izleyene kadar başarısız bulduğum bir yapımdı fakat 19.bölümde o insanın canını acıtacak cinsten olan sahneler eşliğinde kulaklara yayılıveren melodiyi sanırım hiçbir After Story izleyicisi dahası After Story severin anime dünyasında olan müzikler için es geçebileceğini düşünmüyorum.Öyle bir müzik ki o sahnelerin doğasına yapışmış ya da sahneler o melodiye yapışmış,hangisi olmuş bilmiyorum ama o şakıyı duyduğum her an After Story'de yer alan tüm hüzünleri içime işlemeyi başarabilen bir melodi olduğunu belirtmeliyim.

Çoğu kez Clannad izleyip de sıkıldım diyenlere rastlıyorum,haklı olabilirler elbet bu göreceli bir kavramdır ama şunu her zaman savunuyorum;eğer dram,romantizm, duygusallık izleyeceğiniz bir animede aradığınız özelliklerse After Story kesinlikle ilk sıralarda yerini alacak türden bir seri.Slice of Life (Günlük Yaşam) etiketini ise en iyi taşıyanlardan birisi,üzerine aldığı her etiketi taşımayı başaran nadir yapımlardan biri olup da izleyene istediği sıcaklığı yayabilen bir yapım,benim için barındırdığı etiketlerden ziyade ''sımsıcak'' ve ''samimi'' türdeki bir etiketi daha çok hakediyor.

0 yorum:

Yorum Gönder