12 Mart 2010 Cuma | By: Squaw

Macross Frontier



Macross F serisini bitireli birkaç hafta oluyor ama hüzünlü serileri yaşadığım ve de izlediğim o dönemde sonu itibariyle bana güzel anlar yaşatan ve de ardında hoş tatlar bırakan bir seri oldu diyebilirim.Ben ki mecha türüne ön yargılı yaklaşan bir anime izleyicisiyken izleyip de hayranlık beslemiş olduğum bu seriyi büyük bir keyif alarak izledim hatta favorilerim arasına eklediğim bir yapım oldu.Çok güzel duygular yaşatan müzikler eşliğinde mechaların savaşını izlemek gerçekten büyüleyiciydi.

Olaylar 2059 yılında gerçekleşmektedir.Bu zaman sürecinde insanların savaştığı yaratıklar vardı ve bunlara Zentradi adı veriliyordu.Savaşın getirisi olarak da insanlar ırklarının yok olma tehlikesiyle yüzeleşecekti.Ana konu bu varlıklara karşı duranlardan biri olan Macross Frontier filosu içerisinde geçmektedir.Bu Filo,galaksiler arasında devamlı hareket halinde olan bir gemidir.



Olayların başlangıç aşamasında olduğu bir dönemde ''Galaksilerin Perisi'' diye anılan Sheryl Nome son konserini vermek için Macross Frontier'e gelmiştir,Sheryl'i çok seven fanları arasında birisi öne çıkmaktadır.Ranka her şeyini feda edebilecek fedakarlığı göstererek bu konsere gitmeyi herkesten çok istemektedir.Konser de görev alacak tim de bir taraftan hazırlığını sürdürmektedir lakin onların soyunma odası konser alanına yakın olan ağaçlık içinde bir yerdir.Konser başlar,gösteri timi yerini alır ve olması beklendiği gibi Sheryl fanları da yerini almıştır,Ranka da dahil...



Konser sırasında gelen saldırı asonucu Macross Frontier yeni bir kaosa sürüklenecek ve kişilerin geçmiş yaşamlarında saklı kalan gizemler zaman içerisinde ortaya çıkacaktır. Kendini göstermeye başlayan bu gizemler sonucu herkes Macross Hayatı'nda kendine yer edinme çabasıyla bir şeyleri başarmak ve bir şeyleri de feda etmek zorunda kalacaktır.

Müzikleri konusunda kesinlikle tartışmaya girmeyeceğim bir yapım Macross F,özellikle de hangi sahnede hangi müziklerin kullanılacağı konusunda çok iyi seçim yapılmış.Diamond Crevasse ile Aimo şarkılarını dinledikten sonra serinin sahip olduğu 'Müzik' etiketini ne kadar güzel taşıdığının farkına varıyor insan.Çizimlerinin güzelliğini bile arkada bırakan o melodileri seri bittiğinde bile dilinizden hatta elinizden düşürmeyeceğinize inanıyorum. Savaş sahnelerinin görselliği,çizimlerin güzelliği,karakterlerin yaşadıkları her şeyi izleyiciye aktarmasındaki başarısı,askeriye severler için en güzel örneklerden birisi oluşu,saydığım ya da sayamadığım ne kadar özelliği varsa her öğeyi sunuşuyla sizi etkileyebielecek düzeye çıkışı seriyi en kaliteli kılan şeydi benim gözümde....


Tüm özellikleriyle ya da seyrirciye verdikleriyle,içinde sahip olduğu her şeyiyle seyirciyi hapsetmeyi başarabilen nadir yapımlardan,bir hapis hayatı insanı ancak bu kadar keyiflendirebilir

2 yorum:

suspiciousninjagirl dedi ki...

selam izlemeye alır almaz yorum yapasım geldi umarım rahatsızlık vermiyorumdur :). Çok güzel bir animeydi daha doğrusu mecha'ydı ama o aşk üçgeni çok rahatsız ediciydi çok büyük umutlarla başladım seriye ve umduğumu bulamadım. Gerçi eski macross serilerine itafen yapılmış diye duydum. Yine de Ranka karakteri çok iticiydi, ama Sherly gibi güzel ve güçlü bir karakterle karşılaştığım için mutluyum. Mecha'yı sevdiren animelerden gerçekten.

Squaw dedi ki...

Sana da selamlar suspiciousninjagirl;
Rica ederim,ne demek rahatsızlık vermek gibi bür düşüncem olmaz asla,bu güzel yorumu okumak keyif verici benim için :)

Seri benim için müzikleriyle daha ön planda diyebilirim,sevmemdeki asıl neden de türünün içinde apayrı yerde olmasına olanak veriyor diyebilirim çünkü mecha ve müzik ikilisini bağdaştıracak bir yapımı ortaya sermek cesaret işi benim görüşüme göre.Sheryl gerçekten de kendinin bilincinde olan bir bayan,bu nedenle benim hoşuma giden bir karakterdir.Aşk üçgeni konusu beni de aslında kanser etmedi değil ama umarım bu üçgenin sonu gelecek olan yeni Macross Movie'si ile son bulur.Ranka ise ilk izleyişimde bana şeker gelmişti (gerçi hala şeker geliyor) ama Sheryl ve Cathy benim sevdiğim bayan karakterlerdir bu seride :)

Ayrıca yorum için teşekkür ederim ^^

Yorum Gönder