1 Haziran 2010 Salı | By: Squaw

School Days


Anime dünyasına layık görmediğim animelere bu seriyle başlamayı görev bildim sanırım,orda burda benim için anime dünyasının 1 numaralı sapığı olan Makoto karakterini görünce nasıl da bu seriyi ele alıp da içindekileri dökmezsin Squaw deyip işin başına geçtim  hemencecik :P

Gayet güzel bir başlangıca sahip olarak düşlediğim seriyi hayatıma soktuğum birkaç yıl öncesine göre yazımı sunmak kötü bir şey mi iyi bir şey mi halakarar verebilmiş değilim,bu da okuyan arkadaşlarımın takdirine kalmış artık :) Böyle bir seriyi zaten anime camiasından saymıyorum ben aslında,ne tür bir mesaj verdiğini ise çözebilmiş değilim asla;''seviyorsan sevdiğini sonuna kadar kaybetmemek için savaş mı ?'' diyor yoksa ''Arkadaşın çıkmaza düştüğünde sen de onunla çıkmaza mı sürüklen'' diyor bilemiyorum hatta ''Arkadaşını sırtından vurman en doğal hakkın,nasılsa sen de onun kadar hatta ondan daha çok seviyorsun'' mu diyor :P

İzlemeye başlayanların çok hoş dakikalar yaşayacağı hissi veren bu serinin afişlerini bize güzelce sunmaları nasıl da hileli bir oyun aslında,düşünsenize sırf okul ve romantizm serisi seviyorum diye ortalarda dolanan bir anime severseniz,o berbat ötesi sonla sizi karşılayıp da sizi uğurlayan berbat ötesi bu seriyi hayatınıza soktuğunuzu,umarım School Days kurbanlarından biri değilsinizdir,şu an bu yazıyı okuyan ziyaretçim.


Ana konuyu geçtim de,seride yer alan bu benim 'Deneme Sürüşü' dediğim olayı yaşayan Makoto ve Sekai karakterlerine ne söylesem de,nefretimi ortaya döksem,hadi bu deneme sürüşüne niyetlenen Makoto geri zekalısını geçtim bir de ona Co-Pilotluk için bir numaralı istekli aday olan Sekai'ye ne demeliyim,Sekai'den sonraki sıraya girip de görüşme günü için doktor randevusu gibi randevu alma çabası gören diğer kızları da aklıma getirmem gerek madem bu lanet seriyi taşıdım bloguma.Şu an ne kadar sakince yazmaya çalışsam da aralarında geçen replikleri hatırlama çabası veriyorum da bu deneme sürüşleri olayına başlangıç zamanında Sekai'nin taşıdığı sevgiyi gerçekten de,'Asil bir sevgi' sanmıştım,asilliğini geçtim de duygusallığın en çok yakıştığı bu tür sevgiyi ayaklar altına süren böyle bir karakteri her türlü topa tutmak gerek.

 
Sevgiye özendirmek adına mıdır yaptıkları,onu bile çözebilmiş değilim daha ama hadi hayırlısı,seride en çok nefret ettiğim diğer bir nokta da Makoto sapığının,hadi ben bu deneme sürüşünde kullandığı ürünü beğenmedim de,ilk karar verip de hiç çıkmayan sesinden dolayı kötü bir ürün olarak gördüğü Katsura'ya geri dönüp de yepyeni bir başlangıç yapıyormuş gibi davranması yok mu..?Tüm bunları geçtim,bir de Katsura karakterinin o çekingenliğiyle tamamen zıt olan 180 derecelik bir değişim süreci yok muydu,ne ben anlatabilirim buna olan nefretimi ne de bir başka School Days kazazedesi,açıkçası benim için çok da anlatılacak bir şeyi yok gibi,varsa da ben gözden kaçırmış olmalıyım. xD                                                                         

Onu bunu bilmem,ister herkes desin ki orjinal bir senrayoya sahip muhteşem ötesi bir yapım,sonuyla kendine hayran bırakıyor denilsin ya da isteyen herkes dilediğini söyleyebilir bu da en doğal hakkı elbette ama benim için bu seri 'Anime Dünyam'a İhanet Edenler listemin ilk sırasını bırakıp da hiçbir şekilde öteye geçemiyor maalesef.

9 yorum:

daggra dedi ki...

sonunda bokunu çıkarıyorlar. ilk başta güzel bir romantik anime sanıyorsun ama sonuna doğru manga-ka acelesi varmış gibi erkek elemanla bütün kızları tokuşturuyor.

-dur şunu bi çizim gidicem tuvalete (sıkışıklıktan dizini sallarken)

Squaw dedi ki...

Ahahaha,yalnız mangaka hakkındaki yorum süper daggra xD

Ben ne umutlarla başlamıştım bu seriye,romantik-okul hayallerim vardı ama kısmet değilmiş diyelim :P Ama özellikle şu kızların Makoto sapığı için sıra oluşturması yok mu,ne diyeyim, her zaman dediğim gibi Allah bizi Makoto ve ona kapıyı açan kızlar gibileriden korusun :)

Umarım,School Days kazazedesi sayısı günden güne artmaz xD

daggra dedi ki...

ben de öyle umuyorum;)

Susano'o dedi ki...

hmm, bir ara izlemeyi düşündüğüm bir animeydi. bahsettiğin üzere romantik-okul-komedi içerdiği için düşünüyordum.

her yerde bu animeyle karşılaşıyordum bir aralar. kimseden böyle bir yorum almamıştım ama, düşünüyorum da, harika mutlaka izle gibi yorumlar da almamıştım.

neyse, izlenecek bir anime daha azalmış oldu böylelikle. :D

Squaw dedi ki...

Bence hiç bulaşma derim Susano'o,az çok zevkini biliyorum,izledikten sonra eminim ki sende benim düşüncelerime yakın şeyler düşüneceksin,zaten zamanı zor kullanabilen birisin,o güzel zamanını daha kaliteli serilere ayır derim ben:)

Ayrıca sen de bir School Days kazazedesi olma sakın xD

colt dedi ki...

Ben de o kazazedelerdenim :D insanı seyretmeye iten yanı çok popüler olması. Her yerde karşınıza çıkınca, izlemek lazım artık diyorsunuz. Ama popülerliği kalitesinden değil, son bölüm fiyaskosundan kaynaklanıyormuş, bunu sonradan öğrendim. Son bölümün yayınlanacağı günden bir gün önce Kyoto'da 16 yaşında bir kız babasını satırla öldürmüş. Yayıncı şirket de malum son bölümün halkta infiale neden olabileceği gerekçesiyle alelacele final bölümü yayından kaldırıp yerine o meşhur tekneli görüntüyü koymuş. ( http://youtu.be/WIUQ7nwCl1o ) Finali beklerken böyle bir görüntüyle karşılaşan fanlar için daha büyük şok olmuş tabii. 4chan kullanıcılarından birinin gemi videosundan görüntü alıp üzerine "nice boat" yazması ve yayınlamasıyla da bu söz bir memee dönüşmüş. Böylece bir de terimimiz olmuş. Sonu itibariyle batıran animelere "nice boat ending" deniyor :)

Squaw dedi ki...

Kulübe hoş geldi colt. :)

Yorumlarına kesinlikle katılıyorum,bence de popülerliği o finalden geliyor.Finalinde oynama yapıldığını biliyordum ama ne yönde nasıl yapıldığına dair hiçbir fikrim yoktu ve tabii o kendini acı şekilde gösteren etkisinin de...

Terime de bayıldım,bu açıklamayı hiç ama hiç bilmiyordum. :D Açıkçası senin şu araştırmacı ruhuna ne kadar imremsem azdır.Araştırma üşengeci biri olarak bu yönünü çok takdir ediyorum,bilesin. :)

furkan1284 dedi ki...

psikolojim bozul ne yapmalıyım ? :(

Squaw dedi ki...

Üzerine kaliteli,aynı zamanda da güzel bir seri iyi gider. :)

Yorum Gönder