10 Haziran 2010 Perşembe | By: Squaw

Summer Wars

''OZ Büyücüsü''ne  gönderme yapılan bir film olduğunu düşünerek başlamıştım fakat beklediğim kadar güzel bir konuyla beni misafir eden hoş bir yapımla karşılaştım.Sanal dünyaya olan bağımlılığın daha da artmasının yen etkilerini çok güzel bir örnekle sunan ve harika bir keyif bırakan hoş bir yapım.

Sanal dünya içinde kurulan bir kasaba hayal edin ve herkesin kendine bir karakter yarattığı bu dünyayı bize sunuyor,bana zamanında herkesin elinde dolanan sanal bebek çılgınlığını hatırlatmadı değil aslında,tabii ki bunda büyük bir fark vardı çünkü yaratılan o karakterin sahip olduğu tüm etkenler bir şekilde kendimize ait reel dünyaya bağlı,daha doğrusu reel dünyamızda sahip olduğumuz her şey bu dünyada sahiplendiğimiz karaktere bağlı,çok kolay bir şekilde gerçek dünyada sahip olduğumuz yaşamımıza müdahele eden sanal bir alem.Reel de sahip olduğumuz cep telefonumuz,tv kanalımız,bilgisayar dünyamız hatta gittiğimiz alışveriş sistemimiz bile o dünyadaki diğer varlığımızın elinde.

İşte bu dünyada yer alan,aynı zamanda da bir matematik dehası olan Kenji,Senpai olan Natsuki'nin oyununa gelerek,onun ailesi daha doğrusu büyükannesine karşı oynayacağı oyunun en önemli taşı olur çünkü Natsuki'ye;''Hayır'' diyemeyecek tek kişidir.Natsuki, büyükannesinin doğumgünü kutlaması için düzenlenen toplantıya katılmak zorunda olduğu için bir dönem kalmak zorunda olacağı ailede hala tek söz sahibine sahip Büyükanne'nin evine doğru yola çıkar,tabii yanına Kenji'yi de alarak çünkü Kenji onun,Tokyo'da üniversite okuyan sevgilisi rolünü üstelenecektir fakat bu role büründüğünün,en son kendisi farkına varacaktır.

Natsuki'nin ailesi,eski dönemlerden beri varlığını sürdüren çok köklü bir ailedir,haliyle oldukça da kalabalık bir sülaledir.'Herkes düşüncesini dile getirir ama son sözü büyükanne söyler' moduna sahip bir aile olan Jinnouchi ailesi dışarıdan korkutucu izlenimi verse de aslında oldukça eğlenceli bireylere sahiptir.

Herkes harıl harıl doğumgünü kutlamasına hazırlanırken bir gece,saf oğlumuz Kenji'nin farkında olmadan yapacağı bir hatayla daha da karmaşık hale gelecektir  çünkü Kenji'nin yapacağı bu hata,''OZ Dünyası''nda büyük bir karmaşaya yol açacaktır, haliyle bu dünyanın etki gösterdiği reel yaşam da bu karmaşadan nasibini alacaktır hatta OZ Dünyası'ndan daha da büyük bir karmaşa yaşayamaya başlayacaklardır...

Çok güzel manzaralara sahip ve tarihi dokusunu bozmayan bir eve yerleştikleri anda ister istemez öyle bir evde yaşama isteğiyle filme daldığımı farkettim.Aslında biliyorum ki beni kendine çeken bu özelliklerinden ziyade,Natsuki'nin sahip olduğu aile bireylerinin birbirine bağlılığı ve bunun doğal sonucu olarak da keyifli bir dönemin yaşanacağı izlenimi veren doğumgünü etkinliği dönemine kadar olan zamanı keyiflendiren aile içi diyaloglardı diyebilirim.Birbirine bağlı ve samimi olan ama bir o kadar da aralarındaki saygı çizgisini aşmayan,hatta bu kalabalık içinde herkesin kendi düzenini koruduğu muhteşem ötesi ve dışarından özenilerek izlenesi bir ev.

Tüm bu güzelliklerle birlikte aile içinde yer alan dramları da es geçmeden oldukça etkileyici şekilde bize sunması,filmin en beklenmedik kısmıydı diyebilirim. Özellikle de evin amcası olan ama farklı bir konumdan gelen ve benim her zaman için sevdiğim özünde derinlik barındırsa da bunu direk dışarıya vurmayan bir karakter olan Wabisuke hikayesi,filmin belki de en sevdiğim kısmıydı,dram sever ben için nasıl olurda sevilmesin.Hatta o muhteşem bir role bürünmüş ama içinde sahip olduğu duygusallığı ve iyimserliği yitirmemiş Sakae'nin hikayesi ve hayatının en ilginç olacak dönemi ve eminim ki kutladığı en özel  doğumgünüydü beni kendine çeken....



Tüm bunların içinde yaşanan karmaşada ortaya çıkan birçok olayın içerisinde sevdiğim bir karakter olan ve  hacker kategorisinde yer alan,ailenin sevimli kuzenlerinden birisi  Kazuma,herkesin olması gerektiği konumun aksine o bambaşka bir dünyada yaşıyormuşçasına varlığını sunuyor,her ne kadar sırtında 'Adidas' reklamını göğüslese de benim için,sevilesi karakterlerdendi.

Yer yer beni güldürmeyi başaran yer yer de hüzünlendiren bir film olma özelliğiyle iyiki de izlemişim dediğim yapımlar arasında yerini aldı,bu kadar kısa zamanda dönüm noktası denilebilecek olaylara hiçbir kopukluk yaşatmadan sizi sürükleyen başarılı bir yapım,Sci-Fi sever olup da her izleyicinin izleme listesine alması taraftarı olduğum bu güzel filmi,''İyiki de izlemişim...'' demekten kendimi alamıyorum.

8 yorum:

daggra dedi ki...

download linki alabilir miyim:)

Squaw dedi ki...

Torrent tercih edersin heralde :)
http://www.tokyotosho.info/search.php?terms=summer+wars&type=0&size_min=&size_max=&username=

Bu da bonusu (alt yazı) :P
http://divxplanet.com/sub/s/161051/Sam-wzu.html

daggra dedi ki...

wuu süper üstad:)
sırada downloadlarım vardı. onlar bitsin geçicem buna.
eline sağlık. emeğa saygı artı rep:P

Squaw dedi ki...

Benden de sana saygı :P
Umarım beğenirsin,keyifli seyirler dilerim...

daggra dedi ki...

inanamıyorum hakaten!!! şimdiye kadar aldığım en güzel anime tavsiyesiydi. gerçekten teşekkür ederim. mükemmel bir anime. nası bitti anlamadım. çok çok çok güzeleööm... kelimeleri seçemiyorum hatta:)
itiraf edeyim gözlerim doldu. ama yanağımdan akmadan sıktım kendimi:)
izlemeyi düşünenlere söylüyorum tereddüt bile etmeyin.
bu arada: o çocuk karakterler o kadar şirin olmuş ki insanın mıncıklayası, alıp kucağına havaya atıp tutası geliyor:)

Squaw dedi ki...

Wuuu... Bu kadar çabuk izleyeceğini düşünmemiştim, beğenmene de sevindim ayrıca :)

Çoçuk karakterlerden kastın şu ortalarda dolanıp duran fırlamalar sanırım,ben de sana katılıyorum, çok şeker tasarlamışlar :)

daggra dedi ki...

evet o çocuklar:)
elimdeki izleyeceklerim bitince indirdim hemen.
o üvey amca da çok karizma adammış hakaten.
neyse bi daha ki tanımlarınızdn izlediğim animelerde yine yazarım. görüşmek üzere;)

Squaw dedi ki...

Görüşmek dileğiyle ;)

Yorum Gönder