19 Ağustos 2010 Perşembe | By: Squaw

İlk Yaşayış,İlk İzlenim;İlk Visual Novel'ım Fate/stay night.



Ne zamandır masaüstümde duran Fate/stay Visual Novel imgesine tıklamaya cesaret edişimle uzanan elimin açtığı sayfada,daha önce animesini izlemiş olmanın eksisiyle bildik aşinalık beslediğim görüntülerin karşıma çıkmış olması sayesinde yeniden bir geriye kaçış yaşadım.İlk izlenim niteliğinde gibi gözükmesin yazım çünkü daha dört beş bölümü okuyup inceleyebildim ki zaten Visual Novel'ların yavaş ilerlediğinden haberdarız hepimiz,eminim.

Daha önce her yerde az çok bilgi sahibi olduğum için,içindeki çıplaklığın beni rahatsız etmeyeceğine inandığımdan,bu özelliğiyle kesinlikle eksi alacağını düşünmedim hiç,hoş daha yaşamadım o bölümleri, yaşarsam bu fikrim değişir mi bilemem tabi ama beni asıl çeken şey anime yapımında kalan eksiklikleri -her ne kadar bilsem de neyin ne olduğunu- bu VN ile kapatmak.Seri, zaten kendisine içinde barındırmış olduğu mitolojik ve tarihi karakterlerle bağlamıştı beni,VN biraz yavaş ilerlese de içimde çok büyük bir bitirme isteği var,gerçi bu gidişle ne kadar sürer ne kadar zamanda bitiririm bilemiyorum ama bitirme gayretim şu anda yoğun bir şekilde,bildiğim tek şey bu.



Konu Japon Dünyası'nda,daha doğrusu anime camiasında aşina olduğumuz 'Kutsal Kase' savaşı üzerine kurulu,her ne kadar hiçbir şekilde tanıklık etmediğimiz türde bir işleniş olsa da bu yönünü okuduğumuzda hepimiz bizi klişe bir seyirliğin beklediğini sanıyoruz. Visual Novel ne kadar ileride bu konudan onu bilemiyorum elbette ama serisinde 7 servant ve onlara komut veren 7 master tarafından yürütülen ve 'Fantastik' öğesini bünyesine çok başarılı şekilde işlemiş olan bir konu hakim.Her 10 yılda bir tekrarlanan bu olayda savaşacak olan 7 hizmetkarın hepsi de ya mitolojik kahramanın yeniden ruh bulmuş halidir ya da tarihin sayfalarından gelmiş en ünlü kahramanlardır.Onlar elbet kendiliğinden çıkmıyor piyasaya,çağırma yöntemleri var hem de güzel özellikleri olan bir ritüelle davet ediliyorlar 'Kutsal Kase' savaş alanında yer almak için, tabii ki  'Master'ları tarafından bu göreve çağrılıyor hizmetkarlarımız.



Seriyi anlatmaktan VN hakkında pek bir şey yazamadım sanırım,aslında seriyi anlatmaktan değil de öyle aşırı bir VN dünyasına girmiş olmamamdan kaynaklanıyor ama Fate/stay night ile bu açılışı gerçekleştirmekti niyetim (eh açılışı yaptık gelsin artık tüm -büyük bir hayranalık beslediğim yapımcı- Type Moon yapımı olan Visual Novel'lar).Seriye olan hayranlığımı pekiştirmesini umuyorum,kim bilir belki de 'Krallar Kralı' Gilgamesh-san ile yaşadığım aşk bambaşka bir boyuta taşınır 'Visual Novel Dünyası'na girişimle.... :P











4 yorum:

KmE dedi ki...

VN toplamda 3 hikayeden oluşuyor, eminim biliyorsunuzdur. 1.si Fate, TV serisinin hikayesi. 2.si Unlimited Blade Works, filmin hikayesi. 3.sü ise Heavens Feel, bunun animesi çıkmadı. Her ne kadar VN yavaş ilerliyormuş gibi görünse de belirli sahneleri geçtikten sonra çok daha hızlı ilerlediğini göreceksiniz ve de ayrıca VN'da karakterleri daha iyi tanıyacaksınız, olayları daha iyi anlayacaksınız. Uzunluğundan dolayı sıkılabilirsiniz bazı durumlarda, ama kesinlikle bırakmamanızı öneririm. Gerçekten değiyor o kadar zaman okuduğunuza.
Cinsellik kısmına gelirsek, merak etmeyin o kadar da rahatsız olacağınızı sanmıyorum. Evet, direkt bir hentai sahnesi çıkıyor karşınıza, ama koca hikayede 2 sahne çıkıyor. Fate'de 2 tane, UBW'de 2 tane, Heavens Feel'da 3 tane. O kadar da sizi rahatsız edeceğini sanmam. Ederse de o sahnelerde CTRL'e basılı tutun hızlı geçsin. :D

Squaw dedi ki...

Yorumunun ilk kısmında bahsettiğiniz şu üç kısımdan oluşma hikayesini biliyorum ama fazla bilgi göz çıkarmaz,teşekkürler. ;)

Baktım da bu yazımı yazalı bir yılı geçmiş ve kendimden utandım şu anda.:o Yazıdan sonra bir daha geri dönüş yapasım gelmedi VN'ye ve öylece kaldı yerinde. :'( İnşallah en kısa zamanda sıfırdan başlayacağım.Gerçi bu ara vakit olayım daralıyor baya.Sanırım yaz sonrası yani bu yazımın tarihinden iki yıl gibi bir sürede geri dönüş yapabileceğim. :D

Cinsellik kısmının pek rahatsızlık vereceğini düşünmüyorum aslında.Zira çıplaklığa karşı olmayan izleyici kesimindenim.Anlayacağınız o kısımlarla çok sorunum olmaz.Galiba benim sorunum ilerleme kısmında,yani tek sorunum 'kendim' gibi görünüyor. :P

Bloğuma uğrayıp güzel yorumunuzla bu konuda bana eşlik ettiğiniz için teşekkür ederim KmE. :)

KmE dedi ki...

Kesinlikle devam etmenizi öneririm. Hatta bitirince daha başka VNlar da okumak isteyeceksiniz, emin olun. :D VNların anime adaptasyonları tıpkı bir kitabın film adaptasyonu gibi oluyor. Çok önemli bir sürü nokta ekrana yansımıyor. Hoş, bu konuda anime yapımcılarına bir şey diyemeyiz sonuçta her şeyi işlemek isteseler en azından 40-50 bölüm sürmesi gerekirdi. :D VNlarda karakterlerin iç dünyasını çok daha iyi tanıyorsunuz, bir olayla ilgili düşüncelerini animelerdeki gibi tahmin yoluyla değil kendiniz öğreniyorsunuz ve de bu sayede o ruh haline nasıl geldiğini daha da iyi anlıyorsunuz. Bunun en güzel örneği aslında Higurashi serisi animesini izlediniz mi bilmiyorum, ama izlemediyseniz VN'ını okumanızı tavsiye ederim. İzlediyseniz de okuyun yapım elemanlarına etmediğiniz küfür kalmaz. :D VN dünyası anime ve manga dünyasından çok ayrı bir şey ben de daha tam olarak girdim diyemem sadece 2-3 seri okudum, ama kesinlikle şu ana kadar hiç pişman olmadım aksine çok büyük zevk aldım. :)

Squaw dedi ki...

Önerine kulak asacağım mutlaka. :) Fate/stay night'ı maratonlarsam Clannad'da gözüm var aslında ama o da harem olduğu için şüphelendiriyor beni.Zaten Okazaki'siz bir Clannad'ı çekemem. :P

Higurashi'leri izledim ama o yapımları sevdiğimi söyleyemem.Devamlı karanlık atmosferi olan yapımları nadir seviyorum diyebiliriz,bu nedenle Higurashi isimleri pek ilgimi kazandı diyemem ama VN'si için belki daha farklı şeyler hissederim,bilemiyorum. :D

VN okuyan tüm arkadaşlarımın söylediği bir şey vardır;''VN dünyasına girince animelere farklı gözle bakıyorsun''.Sanırım senin cümlelerinin altında bunlar yatıyor ve bugüne kadar VN okumaya başlayıp da pişman olanını hiç görmedim. Ha unutmadan bana 'sen' diye hitap edersen daha mennun olurum,bu tarz ortamlarda resmi havaya girme olayına pek alışık değilim. :D

Yorum Gönder