23 Ağustos 2010 Pazartesi | By: Squaw

Vivaldi İstanbul'da...Yeniden Can Atilla ve...

Geçenlerde ablamın nadir zamanlarından birisiydi,tv.de kanalları gezişi esnasında son çalışmasına tanıklık ettim Can Atilla'nın,daha nice çalışmalarının güzelliğini bilirim oysa ki...

Son zamanlarda uzak kalmıştım müziğinden,enstrümantal müzikleri bünyeme depolamak en sevdiğim şeylerden birisidir.Sözler yoksa bir müzikte sizin için yer edinmiş ne kadar anlam varsa tümünü yükleyebilirsiniz müziğin ezgisine,bu yüzdendir enstrümantal türlere olan sevgim,bunun getirisi olarak da Can Atilla'yı bilirim Türk Müzik Dünyası'nda,hatta benim için bu türde müzik yapanlardan en iyisidir diyebilirim.



Her zaman enstrümantal müziklere el atmadığını belirtmem gerek,öyle sakin öylesine huzurlu sesleri de eklemiştir bazı çalışmalarına,bir bayanın sakin ama o sizin kattığınız anlamlara tercüme olan sesi karşılayabilir ilk dakikalarda ya da son dakikalarına doğru dinlemiş olduğunuz çalışmasında.Bazen bir keman sesi bazen de bir piyano sesi sizi huzura kavuşturur ya da bir Arya sizi alıp götürüverir Atilla'nın dünyasına.Size tavsiyem eğer hiç dinlememiş olup da denemeye karar verdiyseniz Atilla'nın çağırışlarını,kliple birlikte sunulan çalışmalarına da göz atmanız çünkü ekranınıza gelecek olan görüntülerle daha bir anlam kazanıyordur O'nun müziği.

Bazen sizi eskilere götürür,eskilerin med cezirine hapsolmuş gibi buluverirsiniz kendinizi,bazen çoçuklar kadar masumane bir yüz takınmış şekilde bulursunuz kendinizi,hiç hesapta yokken bile bir hüzün gelip buluverir sizi... 'Hesaplaşmaların, keşkelerin,umutların, düşlerin' müzisyeni derim ben kendisine,bazen de 'Huzur'un...

Kendisini ilk keşfedişim birkaç yıl önce tv.de tesadüf eseri 'Sultanlar Aşkına' isimli bir klibi izlememle oldu,klipte kendimi kaybolmuş şekilde bulmuşken müziğin de beni ayrı bir keşfe çıkardığını farkettim ve ekrana gelen isim de 'Can Atilla' etiketini gördükten sonra,kendisinden vazgeçemedim hiç,dinleyene birçok anlam bırakıyordu çünkü müziğinde,anlamlar yüklemek yerine yorumu size bırakan bir Usta kendisi. Şimdilerde ''Vivaldi İstanbul'da''  ile çağırmakta kendisine eşlik eden keşifçilerini...



'Sultanlar Aşkı'na ile bağlamıştı beni kendisine,o efsanelerden fışkıran bir havaya sahip beni çağıran sesle,sözlerine söyleyecek bir şey bulamıyorum bile,belki hep İstanbul'u yaşıyor çalışmalarında belki de hep kırık bir yaşamın izlerini sürüyor,devam ettiriyor.Ama o piyanonun seslerine hapsettiği 'Efsaneler' var arkamı dönüp de gitmek istemediğim, keman dendiğinde her şeyi bırakabileceğim 'Gülbahar' var değinmek istediğim bir de,adını bile telafuz etmemin yeterli olduğu 'Anılar, Yapraklar, Mektuplar' var asla dinlemekten usanmadığım;bana biraz arayışın biraz da bağlılığın melodisini sunuyordu ama hepsinden öte bazen farkındalığını kenara ittiğim şeyi veriyordu bana;kendi ruhumu...

5 yorum:

daggra dedi ki...

vivaldi hakaten klasiğin de klasiği de klasik müzikte Tchaikovsky'yi tercih ediorum:)özellikle bunun SCENE die bir yapıtı var. koy mp3 playera saatlerce dinle:)
can atilla'nın da aşk-ı hürremi güzl.
işte istanbul'da olmayınca mahrum oluyorum öyle şeylerden:(

Alchemist dedi ki...

yaylı çalgılardan çıkan ses beni benden alır. Can Atilla'yı da yeni farkettim vivaldi istanbul'da yı görünce. böyle klasik müziğe remix gibi olmuş. dj imiş zaten kendisi.

Squaw dedi ki...

@daggra
Klaik müzikte şahıs ayırmam pek sanırım o türe olan kültürümün eksikliğinin bir getirisi, hoşuma giderse açar dinlerim ama SCENE'i indirmek isterim,araştırıp da indireyim bir ara bahsettiğin müziği.

Türk Müziği'nde dediğim gibi Atilla,bu türe oldukça uyan çalışmalar veriyor,en azından benim için,ben onun müziğiyle kendimi buluyorum diyebilirim zaman zaman :) Özellikle de Vivaldi İstanbul'da olan yeni çalışmasını dinlemeni tavsiye ederim her ne kadar Tchaikovsky'i tercih etsen de ;)

Aşk-ı Hürrem,Efsaneler,Sultanlar Aşkına, Gülbahar,Cariyeler ve Geceler...Daha birçok çalışması var güzel olan,son çalışması da kesinlikle listeme eklendi...

Squaw dedi ki...

@Alchemist
Yaylı çalgılar konusunda sana katılıyorum kesinlikle,beni de etkileyen türdür yaylı çalgılar ve Atilla'nın hepsini harmanlaması ayrı bir yerde tutar kendisini.

Dj oluşunu da daha bu sene künyesini araştırdığımda farketmiştim ki bulunduğu yerden daha fazlasını hakeden bir Usta bence.

daggra dedi ki...

Vivaldi İstanbul'da.
aklımda bulunsun;)

Yorum Gönder