29 Ekim 2010 Cuma | By: Squaw

And Winter Came....


Varlığını ilk kez Only Time melodisinin 'Sweet November' filminde kulağıma kazınmasıyla hissettim. Ama ilk farkındalığım değilmiş, albümüne ulaştığımda farkettiğim bir şeydi bu...



'Lord of the Rings' film üçlemesini izlediğim süre boyunca da dinleyip severmişim üstelik,bir bayan sesinin birçok etkiyi bünyesinde barındırmasıyla kazımış kendisini hafızama, hatta ilk aklıma gelen Enya tanımıdır bu sözcüklerin bazıları,birçok temayı bünyesinde barındırır Enya'nın kendisine ait olan ezgiler,hiçbir müziğini diğerinden ayıramaz gibiyim aslında fakat yine de gönlümü verdiğim 1-2 çalışması da mevcuttur.Benim için sözlerin ince detaylarla işlenmiş melodilerinden daha çok şey anlam taşımaktadır zaman zaman,hatta çoğu kez.



Bir bayan sesinin etkilediği nadir zamanlardan birisiydi,ne olduğunu öğrenmeye çalıştığımdaysa Enya ismiyle karşılaştım,böylece hayatımda yer verdiğim ve zamanlarımı paylaştığım nadir tanıklardan birisi oluverdi.Birçok anlam yükleyebilirim Enya'nın müziğine,bana dair ne kadar çıkarabileceğim anlam varsa hepsi can buluverir melodilerinde,hiç de zor değildir bunu yapmak benim için çünkü ne kadar çok kendine çekerse o kadar çok savunmasız olup kendimi verebilirim müziğine ve böylesi zamanlar da benden bir şeyleri ortaya döktüğüm anları çalar benden.



Enya,sahip olduğu o sesle,ezgiyle benden bir şeyleri çeker kendi dünyasına, bazen sığınak oluverir benim için,iç sesimle ortaya döktüğüm ne varsa onda saklıdır.En güçlü tanıklarımdan bisidir Enya,en çok bildiklerimden...



İstemediğim yorgunluğun aşılandığı bir zamansa,bir şeyler üzerime gelip de beni aşağıya çekiyorsa Enya çekip yukarıya çıkarandır beni gömüldüğüm noktadan,huzurlu olmanın sözlük karşılığında yer alanlardan birisidir benim dünyamın rehberinde. Ruhumdan çok beni,kendimi dinlendirir çoğu kez...Onda sakinliğe dair ne varsa barınan bana aktarır yavaş yavaş hiç tereddütte kalmadan.Böyle zamanlarıyla beni samimiyetine inandırmıştır belki de,böyle anlarıyla bana güven vermiştir.Müziğinin eşlik ettiği filmler de aynı huzuru sunmuştur bana sonu hüzünlü bitse de,kendimi onların dünyasında buluvermişimdir izlediğim dakikada,o anlar geçip gitse de ben hala orda kalmışımdır çoğu kez.Yine o müziktir beni bulunup hapsolduğum bu dünyadan çıkaran ve şu ana ulaştıran.Üzerinden ne kadar zaman geçer ne kadar müzik gelir arkasından bilemiyorum ama Enya'nın yeri sabit kalacaktır benim dünyamda.


'Now We Are Free'dir bana özgür ruhumu hissettiren çoğu kez,bir bireye bağlı olmadığımı fısıldayan, 'Fire and Ice' ile eskileri getirir karşıma bazen getirmekten ziyade yüz yüze bırakır,'Flora's Secret'la tanıklık ediyor benim sırlarıma kimi zaman,bazen de Enigma'nın eşlik ettiği o muhteşem melodilere sahip 'Return to Innocence' ile sızıveriyor kapılarını sıkıca kapattım sandığım dünyama,nasıl başarıyor bilmiyorum ama beni,ben yapabilen nadir fısıltıları taşıyor bünyesinde, taşımaktan ziyade kullanıyor gizli bir silah gibi....

2 yorum:

emrah dedi ki...

müzik ruhumuzu besliyor, besliyor derken mecazi anlamda değil yemek yerken mesela çok sevdiğim; örnek köfte, herkesn benle aynı tadı alması mümkün değil.çocukken yediğimiz yemeği düşünsek şu an tadı gelir damağımıza bi anlık. tat hafızsını insan unutmaz diye okumuştum. Şimdi bunu müziğe tekrar nasıl bağlıycam bilemiyorum :) sonuç olarak, eski yaşanmışlıklarımız, şu an yaşadıklarımız hep arka fonda bir müzik olduğunu varsayarız. tıpkı filmlerdeki gibi. sanırım bu bizi daha çok yaşama bağlıyor...

Squaw dedi ki...

Enya'da bu bağlamda kendini çok başarılı devreye sokuyor değil mi Lol'cum,her yönüyle hem de hiçbir farkındalığına varmadan bir bakmışım hayatımda ya da zihnimde ne varsa yanında alıveriyor soluğu...

Bu noktada aslında sana teşekkür etmem lazım çünkü albümüyle tanışmamı sen sağlamıştın çok zaman önce :)

Yorum Gönder