5 Kasım 2010 Cuma | By: Squaw

Dhurarara!!


Çok şey anlatabileceğim bir yapım değil aslında çünkü bu Baccano! yapımcıları olan şahıslar nasıl başarıyor bilemiyorum ama onların parmağı olan bir yapımın içeriğine değinmek çok zorluyor eğer o yapıma dair bir şeyler döküyorsam ortaya;Durarara!! da işte bu tür bir yapım.Gerçi Baccano!'nun eline su dökemez,bu çok açık bir gerçek.Eğer yapımcılarının 'Baccano!' gibi bir şaheserine tutkun olmasaydım bu yapıma kolay kolay bir şans verebileceğimi düşünmüyorum çünkü seri ilk 4-5 bölümden sonra Baccano! gibi olayı kotaracağına tam tersi bir durumla izlerlerini karşılıyor bence,ilk 4-5 bölümden sonrası büyük bir hayal kırıklığına götürüyor,hatta alttan alttan bu esintiler geliyor yüzüne ama 'Belki' diyorsunuz,Belki...

Konuya dönersem;birçok insan türünü içerisinde barındıran bir semti ele almış bu kez yapımcılarımız mekan olarak,yine karşıt grupların birbirleriyle olan mücadelesini sunuyor tıpkı Baccano! gibi,birbirinden habersiz karakterleri birbirine ilişkilendirerek keyifli bir seyirlik yaratılmış yine,bu da serinin en keyifli ikinci yönü,birinci sırayı ise her zamanki gibi geriye dönüşümlerle sunulan hikaye tarzı alıyor.Bu yöntemin girdiği her yapım kafa karıştırıcı gibi olsa da en çok 'Baccano!'ya yakışıyordu,'Durarara!!'ya da en az onun kadar yakışmış,bu su götürmez bir gerçek benim gözümde.


Bahsedilen bu sokakta yer alan Dollars,Mavi Kareliler ve Sarı Peçeliler adlı üç grubun çevresinde dönüyor karakterlerimizin yaşadığı olaylar,öyle gözükse de aslında bu gruplara üyeliği olan bireylerin dışında gerçekleşiyor çünkü hemen hemen her şeyin ardında Izayama gibi bir pislik yer alıyor.'Pislik' diyorum  (ki aslında kendisine karşı hiçbir nefret beslemiyorum,sadece bu tür insanlara yapıştırılan bir yafta işte :D) çünkü hiçbir amacı olmadan her bireyi bir  piyon olarak kullanıp da olayları bir film izliyormuş keyfiyle oturduğu yerden izliyor ve sonunda da her zaman dilinden düşürmediği,''İnsanları seviyorum...!'' cümlesiyle noktalıyor söyleceklerini.Hadi onu geçtim Shizo-chan var bir de,sahip olduğu güce hiçbir insan evladının sahip olamayacağı gerçeğini gözardı edemedim seri boyunca,seri birazcık fantastikti evet ama sonuçta Shizo-chan bir insan olarak yaratılmış karakterse eğer takındığı güç de bu seviyede olmalıydı ki onun sahip olduğu güç seriye dair gözümü en çok tırmalayan öğeydi maalesef.




 Seriyi Baccano! ile kıyaslamak istemiyorum aslında,hiç haz etmediğim bir şeydir,aynı yapımcıya ait seriyi karşılaştırmak ama işte gönül de o eski yapımın tadını arıyor ne yazık ki...Hatta öyle bir arıyor ki Miria x Isaac görünce gözlerim nasıl da parladı ya da ana karakter görevi gören karakterlerimizden esas oğlanımızın telefonunda girdiği şifrenin 'Baccano' olduğunu görmek...Yine de bunlar yeterli değildi sanırım çünkü hatırlıyorum da 'Baccano!' izlediğimde hangi karakterini gönlümden çıkarsam hangisini yerleştirsem derdine düşmüştüm ama nedense 'Durarara!!'da bu histen çok uzağım şu anda...





Seride karakter çoğunluğu artıydı tamam,yine ipuçlarını çözercesine girilen karmaşa da artıydı,buna da tamam ama her 'Durarara!!' izleyicisinin bahsettiği o 12. bölümden sonra gerçekleşen her yaşanmışlığın sıradanlığa dönüşmesi olayı yok mu...? İşte bu en büyük eksiydi benim gözümde hatta sadece Dullahan öyküsü bile kalsa daha cazibeli daha akıllarda kalıcı bir yapım olurdu diye düşünmeden de edemiyorum, seriyi noktalamış olduğum dünden beri.Çok haksızlık da yapmak istemiyorum aslında aramızda büyük bir yere sahip olan 'Baccano!' geçmişimiz hatırına ama keşke 'Durarara!!'da da herbir olayı herbir karakteri özenle ve büyük ustalıkla oya işler gibi iliştirebilselerdi seriye...

2 yorum:

evvah dedi ki...

izlemişsin :) söylediklerine katılıyorum,ardında büyük bir keşke bırakan anime diyorum :)
izayama ve heiwajima shizuo tadında karakterler bulmak kolay değil

Squaw dedi ki...

Evet sonunda izleyebildim ve ben her zamanki gibi özürlerimi ileterek senin yorumunu baya geç yayınlayıp geç bir şekilde cevaplamış bulunuyorum, nasıl oluyor bu anlam veremiyorum ama nedense seninle olan yorumlaşmalarımız bir tarih aksamasına uğruyor,tekrar kusura bakma diyor ve yorumuma geri dönüyorum :)

Seriyi noktaladım,bitirdim ama öylesine gelip geçen yapımlardan bir farkı yok gözümde şu anda, öyle tadı damağında kalan yapımlar vardır hani ama Dhurarara!! kesinlikle bu kategorimde yer alamayacak türde olanlardan,bu nedenle çok açarak yorum yapmak da istemiyorum çünkü başlarsam seriyi baya kötüleyecekmişim gibi hissediyorum xD

Ama ben karşımda bir Ladd bir Firo ya da Enis veya Huey gibi daha ilginç karakterler olsun isterdim...

Yorum Gönder