30 Aralık 2010 Perşembe | By: Squaw

I'll Get Over You!


80'ler,90'lar dendi mi ya da kulağıma çalındı mı durasım gelir nerde olursa olsun hatta müzikse eğer kulağıma çalınan ritme eşlik ediveresim olur çoğu kez.O içi ılıklaştıran ritimleridir çoğu zaman harekete geçiren,Roy Orbison'da bu işin ehlili kısmında yer alanlardan,Pretty Woman ile tanıştık kendisiyle,Julia Roberts sevgimin yanında kendisine bir sevgi ayırdım.Modern 'Külkedisi Masalı'nda pay edinenlerden hatta,filmi izlerken kulağıma fısıldadığı şarkılarıyla ona da yer ayırmamak ne mümkün :) Şimdilerde filmi izlemesem de -olsa yeniden ilk kez izliyormuşum havasına bürünürüm aslında- Orbison eskimeyen konuklarımdan birisidir zaman zaman.




80'ler ve 90'lar da bir şeyler yüklü hem de hiçbir zaman sırrını çözemediğim, filmlerinde ise gizli iksirler barınmakta tariflerine asla ulaşamadığım, müzikleri içinse yapılan iksirler daha mı farklıdır bilmem, bilinmesini de istemem...İlk kez izlediğimde -hatta her izleyişimde- sıradan bir film gibi gelir bana Pretty Woman,oysaki çok da kadife bir olaya tanıklık eder izleyen,kadifemsiliğinin yanında mıknatıs etkisine sahip müzikleridir beni kendisine çeken çoğu kez. Kendinden yaşça uzak hatta 'yaş'tan daha çok uzakta olan bir noktaya sahip; karşı cinse uzanılan bir elin hikayesi, masumane bir genç kızın her düşüncesini bir kenara itip de pervasızca yaşayacağı bir hayata adım atışını gerçekleştirdiği anda onu uykusundan uyandıran Beyaz Atlı Prens'in ve o çekici bir bünyeye bürünüveren Külkedisi'nin yaşanmışlığı sunulan.Yanında da ''I'll Get Over You'' diyen Roy Orbison.





Film tutkunluğumu körükleyen bir döneme sahip Pretty Woman ve türevlerinin çoğuna fikir babalığı yapmış kendisi.Yapmaktan öte en içten örnekliğini vermiş.Türevleri ne kadar çok ne kadar çeşitli olsa da onun yeri bir başkadır,daha özeldir çünkü ne böylesi içten bir oyunculuk izlettirmişlerdir ne de böylesi samimi müzikleri çalmışlardır kulağıma. Orbison'sa kendini gösterdiği her anda çıkıp da o caddede yürüme hevesimi ateşlendirir,ateşlenmekten öteye geçirir bazen,hiç olmadık anda dudaklarımdan döküveririm sessiz bir mırıldanışla...Sanırım bu noktada Roberts'ın ılık gülümsemesidir kendimi ortaya koyuvermemi sağlayan,aşırı bir seksapelatiye sahip olmayıp da bu kadar çok sevilen nadir güzellerden birisi,belki güzel değil diye dökülüyor düşünceler onu okurken ama kim ne derse desin masumluğunda hiç olmayan bir güzelliği sergilemekte kendisi.




Çoğu izlerin istediği bir dünya gibi gözükse de ben toz pembeliğini değil daha önce de yazdığım gibi filmin samimiliğini sevmişimdir,mütevaziliğini çünkü ne teknoloji öğeleri alet edilmiştir ne de abartılmış kelimeler, sadece para unsuru göz önündedir ama o bile filmin samimiliğini alçaltmamıştır gözümde,tersine çoğaltmıştır. Üzerinden bu kadar zaman geçtiği halde neden yazamadım daha önce ona dair bilemiyorum -aslında bilmekle bilmiyor arasında olmak gibi- bir tarafdan da biliyorum gibi,sanırım son günlerde müziklerine odaklanmış olmamdan kaynaklanan bir durum var ortada ya da kendisine duyduğum özlemin etkileri.Nedir ona odaklanmamı sağlayan bilemiyorum ama Orbison'un samimi ve bir o kadar da kadının ruhuna inebilen o ılıklığına cevabımdır yaşadığım bu odaklanış...


Aslında Julia Roberts gibi o elbiselere de ulaşma hevesi olabilir,neden olmasın ;)

3 yorum:

Princess Emeraude dedi ki...

Bu filmin devamının yapılacağını duymuştum bir süre önce. Çok da mutlu olmuştum. Ehh ne de olsa artık Hollywood da bir yere kadar senaryo üretebiliyor. Umarım boş bir söyleniden ibaret olmaz.

Squaw dedi ki...

@Princess Emeraude
Bu film devam gerektirmeyen filmlerden biri ki buna devam olması Pretty Women için bir cinayettir benim gözümde. Bence ne devamı ne de remake olabilecek bir efsane. Gerçi bu nostaljiyi anmak hoş olabilir ama sanki o büyülü dokusunu boazacaklarmış gibi bir his doldu içime. Siz bahsettiğinize göre baya sevinmişssiniz, umarım o da en az bu orjinali kadar bizde güzel tatlar bırakır. :)

Squaw dedi ki...

Bu arada, en kısa zamanda yazılarınıza göz gezdireceğim. Hatta bloğunuzu takip tuşunu aradım ama bulamadım. :(

Yorum Gönder