11 Ocak 2011 Salı | By: Squaw

Kaze no Shoujo Emily

Oldum olası kitap uyarlaması olan anime yapımlarını daha çok sevmişimdir çünkü ne ucu açık halde bırakılıp da soru işaretleriyle bizi başbaşa bırakan bir son vardır ne de kitaptan bağımsız gelişen olaylar bize sunulmuştur.Tam tersine izleyici konunun işlenişindeki derinlikte kaybolduğu gibi oldukça da doyurucu bir sonla seriyi noktalamış olur.Kitap uyarlaması dışında bana nostalji yaşatan bir havaya sahip olması da benim için artı puandaydı.

Drama türü deniyorsa bir seride ben kesinlikle orda olmalıyım. Hele bir de tarihi öğelerle betimleniyorsa bu drama tadına doyamam asla.Bahsettiğim bu yapım da benim için vazgeçemeyeceğim bu iki türü oluşturmasıyla kendini ayrı yere taşımayı başarıyor. Çocuksuluğun sahiplendiği o masum aşkı sunarken ister istemez o kırların arasında ben de yuvarlanmak istedim,New Moon hayatında bir parça yer alabilmemi hissettiren bir yapım oldu.Her ne kadar tür etiketlerinde 'Romantizm' öğesi bulundurulmasa da bünyesinde çocuk dünyasının sahip olduğu o samimi romantizmi de barındırıyordu.

Konusuna gelirsek;New Moon evinin samimi yönüyle bezendiği hoş bir kasaba serisi havasına sahip Kaze no Shoujo Emily.Bir Murray olmayı asla kabul etmeyen Emily,babasını kaybettiği için annesinin ailesi olan Murray'lerin yanına yerleşmek üzere geldiği New Moon Evi'nde yaşamını Byrad Starr olarak sürdürmeye başlar.



Emily,her zaman düşlediği fantastik dünyasında kendi şiirlerine ve yazdıklarına da yer verir,yazmayı her şeyden çok sevdiği için ileriki yaşamı için düşlediği tek şey yazar olmaktır.Geldiği ilk günlerde,hatta eve onu almaya gelen akrabaları içinde en çok kuzen Jimmy ile iyi anlaşır.Elizabeth Teyze ile hep bir çekişme içinde olacakları bir yaşam başlamıştır.Her şeyine rağmen Emily,geldiği bu yeri ve bu evle birlikte evin insanlarına içten şekilde bir bağ kuracaktır.




Okula başlayan Emily,ilk dönemlerinde oldukça zorluk yaşar çünkü diğer öğrenciler onu kabul etmez,buna nazaran Ilya isimli öğrenciyi de onlardan biri sanar ve Ilya'yı asla benimsemeyecek gibi olsa da aralarında yaşananlardan sonra ikisi arasında hiçbir zaman yıpranmayacak sıkı bir dostluk kurulur.Sahip oldukları bu dostluğa zamanla Perry ve Teddy'de katılacaktır.


Serinin dört kahramanını oluşturan bu ufaklıklar zamanla kendi yaşamlarını da bize izlettirerek herbirinin sahip olduğu drama bizi de tanık eder.





Karakterlerin sahip olduğu o küçük yaşlarda hepimizin de yaşadığı,şirin ama hırçın psikolojiyi bize yansıtabilmelerini oldukça başarılı bulduğumu söylemem gerek.Sonu için her an büyük bir dram beklerken bana verdiği huzuru asla kenara itemedim,her ne kadar huzur verse de Emily'nin, Elizabeth Teyze ile olan çekişmelerini asla noktalamayacağına inandığım dşüncemi alaşı eden atağını asla çıkaramıyorum aklımdan, çıkaramayacak gibiyim de.Öylesine ılık öylesine samimi göz yaşlarını izledikçe Emily'e,hatta Emily'den ziyade Elizabeth Teyze'nin ağlayışına eşlik ediverdiğimi farkettim,hakedilen tüm yaşamları güzellikleri sergileyen bir kalemi sunan ve içime verdiği sıcaklığı hala koruduğum bu seriyi uzun bir süre dilimden düşüremeyeceğime inanıyorum.



Tüm bu verdiği ılıklığının yanında eklediği müziğin samimi ezgilerinde gözümün önüne getirilen her an ise izlenmeli diye düşünüyorum,belki çok toz pembe belki çok çocuksu gelebilir izleyene ama Emily olsun Ilse olsun ya da Perry;hangimiz onların heyecanını yaşamadık ki küçükken ya da hangimiz onların sahip olduğu,yaşadığı o ılık aşkı tüm bünyemizde yaşamadık ki...Onların düşlediklerini hayal dünyasına hangimiz girmedik çocukluğumuz boyunca...



Kır yaşamını gördüğüm anda beni benden alıvermişti zaten ilk bölümü,sonrasında evin içinde geçen her an her yıl ya da hatıra olarak yerleşecek her yaşantı,hepsinde kendime de bir yer edinme çabası sunan nadir yapımlardan birisiydi.Yaşadığım bu çabamın yanında ise beni hem ağlatıp hem de yüzümde tebessüm oluşturabilmiş olan nadir yapımlardan birisiydi,bende edinmiş olduğu yerin özelliği de bu noktada hissettirmiştir kendisini.

Sımsıcak bir yapım ya da huzurlu bir seri izlemek istiyorum şeklinde düşünen animeseverler varsa en güzel cevapları sunabilecek bir yapım.

0 yorum:

Yorum Gönder