10 Temmuz 2011 Pazar | By: Squaw

Rurouni Kenshin Live Action

"Sizler... insanlara mutluluk getirmek için insanları öldürdüğünüzü söylüyorsunuz fakat, insanların ölümü ile elde edilebilecek bir mutluluğun gerçekte var olabileceğine inanmıyorum." (Tomoe)


Kenshin yapımlarını izlediğimden beri aklıma kazınan en anlamlı sözdü belki de...Tomoe'nin Kenshin'i,Kenshin yapışının damgasını sunmuştu bu kelimeler.Şimdi birçok Kenshin haberiyle kalbimizi pırpır ettimeyi başarıyor bu camiadaki kurtlar,söylentiyi çıkarmak ya da yapılacak şeyleri dile getirmek basittir aslında ama beklemesi çok zordur,tıpkı bir işkencenin en acı şekli gibi....


Live Action Kültürü'nü hiç hazmedemedim aslında,şu anime dünyasında varlığımı belirginleştiğim her defasında yakınlaşmak yerine uzaklaşmayı seçtiğim bir kültür öğesi oldu Live Action yapımları.Ezbere ya da yapmacık şekilde söylemiyorum bunu,tam tamına üç kez denemiş ama her deneyişinde de başarısız olmuş bir bünye söylüyor bunları.Önce Death Note ile başladım deney hayatıma,Live Action ile tanışmam bu şekilde gerçekleşecekti ama nafile...Olsun diyerekten yılmadım ve bir kez daha denedim,bu kez karşımdaki Nana idi,hem de en sevdiklerimden olanıydı.Açar açmaz ilk kareyi gördükten sonra deneyip deneyeceğime nasıl da pişman oldum.Oyuncuların amatör aktör ya da aktirislerden bile berbat bir performans sergilediği o görüntüleri hatırlamak istemiyorum bile;üstelik ellerine aldıkları replikleri ezberleyip çekime gelmiş edasıyla sunulan o güzelim konuyu böylesi berbat etmeleri yok mu?





Üçüncüsü ise çok sevilen diğer bir animenin Live Action versiyonuydu,söz konusu romantik-komedi olunca,''belki'' dedim ''belki bu kez bir şeyleri başarmışlardır'' demez olaydım :P Bu deneme-yanılMAma hayatımdan sonra Live Action Kültürü'nü yeniden rafa kadlırmaya karar verdim. lakin şimdi bana pis bir oyun
hazırlıyor bu yapımcılar.






AMT'de  Kenshin Live Action haberini gördüğümden beri nasıl bu fobimi yenebilirim derdine düştüm,aslında olay basit.İçinde ''Kenshin'' adı geçiyor mu?Geçiyor,eee öyleyse ben bu işe varım :D Nasıl olacak,kaç tane film öne sürülecek ya da bizi ne formatta bir şeyle karşılayacaklar,hiç bilmiyorum.İşin aslı bilmek de istemiyorum,sadece ümit kaynağımı aklımdan çıkarmıyorum.Bu Live Action yapımından da hiç ümitli değilim aslında,beni sadece Mangaka'nın kendi seçimleriyle bir Live Action hazırlayacak oluşu oyalıyor,ötesi de yok zaten.

Şimdi,bunu okuyan birileri olacaktır eminim ve benim Japonlar'ı karalama kampanyasına girdiğimi düşünecekler,asla öyle düşünülmesin lakin bu Japonlar'ın en iyi yaptığı şey Drama oluyor,bunu da asla inkar etmem.Hatta bu konuda da onların üzerine tanımam,bu kadar da iddialı konuşurum.Drama dendiği zaman aklıma gelen ilk isim onlar oluyor,bu nedenle de diyorum ki ben Japonlar sadece Drama için çalışsın, Aksiyon'u bıraksınlar da Holywood insanları yapsın :P

Biz onu bunu boşverelim de bu Live Action haberini takipten bırakmayalım derim ben,o halde buyrun haberin sayfasına: Rurouni Kenshin Live Action

6 yorum:

evvah dedi ki...

kenshinle ilgili yapım olsun çamurdan olsun :P ben de live action zımbırtısını sadece basilisk'le denemiştim sonra tövbe etmiştim ama.... yani kenshin bu beee! di mi :)

Squaw dedi ki...

Aynen dediğin gibi evvah,söz konusu Kenshin'se her türlü çamura bulanmaya hazır ve nazırız :)

colt dedi ki...

Kenshin'in hitokiri olduğu yılları işleyen bir yapım olacağını düşündüğüm için bir şans vermek istiyorum. Yoksa serideki orta yaşlı, buna rağmen çocuksu kişiliği canlandırabilecek hiçbir aktör hayal edemiyorum :) O dönemin Japonya'sını yeniden inşaa edebilecek bütçe ayrıldıysa seyirlik bir yapım olacağına inanıyorum. Umarım yanıltmazlar.

Live action korkusunu yenmek için bir iki öneri sunabilirim, birisi GTO. Bu tam bir jdorama kıvamında. Live actionlarda duyulan abuk sesler ya da görülen saçma efektler yok. Tabii zevk meselesi konu ve işleyişi hoşuna gitmeyebilir.

İkincisi benim de henüz üçüncü sezonunu izlemekte olduğum Gokusen. Bunda o live action klişeleri çok yerinde kullanılıyor. Özellikle ses efektlerine gülmek için ilerde tekrar izleyebilirim. Bundaysa tavsiyem düşük dozda alman, bir sezon yeterli olacaktır. Çünkü diğer sezonlar aynı konuların tekrarı gibi.

Squaw dedi ki...

Aslında aksiyon açısından düşünmezsek dediğin gibi izlenebilirlik bir yapım olabilir kanısındayım.Aslında böyle dereyi görmeden paçayı sıyırma şeklinde yapılan yorumlardan kaçınmaya çalışıyorum genelde ama işte insanoğlu olarak bazen kendimi tutamıyorum. :P

GTO'yu bu konuda çok sık duyuyorum ve zevkine güvendiğim arkadaşlardan biri olarak gördüğüm için tavsiyeni değerlendireceğim kesinlikle ama bu ne zaman olur bilemem tabii. :)

Gokusen'in animesini izlemiştim ve bence harcanan konulardan biri daha.Olmazsa onun da bu türünü deneyeyim.

Ayrıca zahmet edip yorumlarınla bloğumu şenlendirdiğin için çok teşekkür ederim. Her zamanki gibi yazdıkların okumak benim için büyük bir zevkti.

htkr dedi ki...

Acilen Nodame Cantabile izlemen lazım. Bütün yargıların değişecek animesinden bile daha çok seveceksin.

Squaw dedi ki...

Animesini sevmemi engelleyecek diye korkuyordum zaten. :P

Şakası bir yana da Live Action izlemeye ayıracağım vakti normal bir filme ya da animeye ayırmaya tercih ediyorum galiba. :S Biliyorum çok büyük bir bencillik ama inşallah bir gün ben de o izlerlerden biri olacağım.Adımımı da ya Nodama Cantabile ya da GTO ile atmayı düşünüyorum. Belki de Kenshin olur,kim bilir. :D

Yorum Gönder