1 Şubat 2012 Çarşamba | By: Squaw

Boyundan Büyük Bir Aşk!



Geç gelen bir yazı benimkisi,geç gelen ama tam zamanında varlığını gösteren.Bir ara unutmaktan kokrtuğum bir yapımdı Lov Com,başlarken de tereddütte bırakan.Ne biçim bir tereddütlükse yaşadığım ikinci kez izlediğimde bile ilk izlediğim anki tadı bırakan. :)



Geçenlerde izlediğim Lov Com Live Action faciasını kendi pan zehiriyle etkisiz hale getirmek istedi bu gönül ve hemen ardından seriye sıfırdan başladım.İlk izleyişim yaklaşık olarak bundan üç yıl öncesine dayanıyordu ve aklımda en güzel anları kaldı sanarken kendimi avutuyormuşum meğersem.'Shoujo' etkiketinin dibine vuruşuyla gönlümde yer edinen nadir bir yapımdı aslında Lovely Complex.Aradaki tek sorunun boy farkı olması biraz gereksiz biraz da yapmacık gibi gelse de Otani ve Risa çifti gönüllerimizi kolayca çeliveriyordu. Sizi bilmem ama benim en çok huzur bulduğum yerin adresinde yazılı olan iki isim onlar;Otani  x Risa.


Konusu henüz izlememiş bir kişinin bile aklında kalabilir diye düşündüklerimden.Öyle çok dile dolanan bir seyirlik ki izlemeyenin bile az çok hakkında fikir sahibi olduğu, izleyenlerinden de kimisinin çok ama çok keyif aldığı,kimisinin de kendini hiçbir şekilde veremediği isimlerden birisi.Benimse kendimi verdiğim,verirken de hazzın son haddesine ulaştığım bir seyirlik.Otani'nin boyunun kısa olmasından yakındığı,Risa'nın da aynı duyguları ters yönden hissettiği boyunun uzun olmasından mutsuz olduğu bir içeriğe sahip.Evet, ikisi de aynı dertten muzdarip ama zıt yönden gelen bir mutsuzluk hissi bu.Bir kızın uzun olması kendine has nedenlerle sorun teşkil ederken erkeğin de kısalığı kendine asla yediremediği bir gurur meselesi.Aslında bakınca ikisi de aynı nedenlerden ötürü aynı şeyden mutsuzluk yaşayan birer liseli.Bunların yanında da hayatları istediği düzende giden iki çiftimiz var bize kendini sevdiren.Onlar hayatlarında gayet mutlu mesutlar çünkü boyları boyuna,huyları huyuna uyan çifte kumrular.Aslında Otani ve Risa en az onlar kadar birbirine uyumlu,boy farkı hariç.Olayımız da bu noktada başlıyor işte,kızımız kendinden uzun bir erkeği beğenirken oğlumuz Otani'de aynı şekilde kendinden kısa kızımızın gözüne girme derdine düşer.



Risa'ya da anlaşmayı önermekten çekinmeyen kişi elbette Otani'miz olur çıkar.Anlaşma şartına göre ikisi de istedikleri kişileri gruba dahil eder ve istedikleri kişiler için birbirlerine destek olmak için paçaları sıvar.Plan düşündükleri çizgide ilerlemektedir, aslında ilerlememekktedir ama onlar ilerlediğini zannediyordur.Önce Risa olayın farkına varır,sonra da Otani'nin gözü açılır.Müteffik oldukları savaşta ikisi de kaybeden taraftır, istedikleri kişiler çoktan bir çift olup gruba çifte kumrular olarak dahil olmuştur artık.Otani ve Risa ise hala  birbirlerini arkadaş olarak görmeye devam etmektedir,onlar için sadece 'arkadaş' denilebilir buna ama aslında iş göründüğünden, daha doğrusu gördüklerinden daha ileridedir ama onlar önlerinde sorun teşkil edecek olan şey yüzünden bunu asla kabullenmeme derdindedir.



Konusu beklediğimiz tüm Shoujo özelliklerini sunan bir işleyişte,karakterleri ise klişe olmaktan çok ötede. Birbirlerine olan uyumları kıskandıracak düzeyde,sevimlilikleri de cabası.Yaşanılanların hiçbir özelliği yok aslında,karkterlerin de öyle.Yine de özendirmeden geçip gitmiyor hiçbiri.Birbirleriyle olan bağları yanında birlikte oldukları her an size adanmış gibi,size adanmaktan ziyade kendinize saklamak istediğiniz anlar o saniyeler,dakikalar hatta sahip oldukları tüm süreler.Benim anime dünyamdaki 'huzur'un sözlük karşılığı hatta.





Her şey bir komediyle başlasa da zaman içersinde hüzünleri de size sunan bir seri Lov Com.Kimi zaman ağlarken kimi zaman da sizi neşelendiren ama hepsinden önemlisi sizi huzurun içine gömen. Otani'nin ve Risa'nın birlikte olduğu her anın kaybolmasını istemediğiniz bir yapım.Yeri geldiğinde lehçesindeki farklılıkları bile sevimli bulduğunuz bir seri olup çıkar Lov Com,başlarda kuak tırmalıyor diye düşünmenizi sağlasa da zaman içersinde Otani'ye ne kadar çok yakıştığını düşünmeye başlarsınız.Bunun yanında Risa'yı da yabana atmak istemezsiniz hiç.Yeri gelir onların aşkına özenirsiniz, özlersiniz hatta,hiç ayrılmasın istersiniz.Sadece onlar için mi bunları yaşarsınız peki?Hayır,diğer çifte kumrular da onlar kadar sizi kendine çeker,onlar kadar olamasa da sizi huzura kavuşturmayı başarabilir.Sırf aşklarıyla değil,bir Shoujo'nun olmazsa olmazı kızlar arası dostlukların da en güzel örneği sunar.Dostluk yanında o çok özel bağı verir,o bağdan kopmak istemezsiniz hiç.İşte böyle bir anda geri dönmüştüm bu adrese,biraz huzur biraz masum bir aşk izlemekti isteğim ve doğru adrese geldiğimi bir kez daha anlamış oldum. :)





6 yorum:

Eternal dedi ki...

Ben shoujoyu mangada seven biriyim. Animesi senin kadar etkilemedi beni ama mangasını okuyunca severim ben de sanırım özendim biraz :P

Squaw dedi ki...

Animesinin etkileme olayı farklı bir boyut benim için,onlar kadar birbirine uyumlu olan bir çift izlemedim.O kadar çok anime izledim,evet içlerinde sevdiğim nice çiftler de oldu ama yazımın içinde de belirttiğim gibi huzur bulabildiğim bir çift onlar,bu nedenle çok severim. :)

Mangasını da çıkaracağım aradan da aynı anda birçok manga okuyamıyorum.Biraz bekletip okuyacaklarımdan. :D

Hitokiri dedi ki...

Adının hakkını veriyor diyebilirim. Ben Live Action'ınıda sevmiştim, özellikle Risa yı sanki animeden çıkarmış filme koymuşlar :D

Squaw dedi ki...

Live Action'ı önce izleyip animeyi sonra izlesem ben de baya sevebilirdim aslında.Risa iyiydi ama bence animeden çıralıp konulan asıl kişi Maity Sensei'ydi.Bir anime karakterinin tavırları bu kadar mı güzel yansıtılır?! :)

Bolat dedi ki...

İlle de manga :)

Squaw dedi ki...

Aynen,artık mangalara baya ısındım,tüm ciltleri çevrildi değil mi?

Çevrildiyse en kısa zamanda okuyup tamamlamak istediklerimden. :)

Yorum Gönder