7 Ocak 2017 Cumartesi | By: Squaw

Nostaljik Tatlarla Soslanmış Bir İkiz Hikayesinin En Güzel Hali: Cipher



New York ortasında geçen hikayemiz üç karakterin etrafında dönüyor aslında ama bu sizi yanıltmasın çünkü kesinlikle ama kesinlikle bu bir aşk üçgeni değil. Üç karakterle de alakalı değil. Zaman içersinde üçlümüz dışındaki yan karakterleri de tanıyacaksınız ve bu hikaye başlardaki soğukluğunu gidererek bu esintiyi kapatmış olacak ama o soğukluk sizi aldatmasın mümkünse. Zira sizi Cipher'e doğru bir şey, siz farkında olmadan çoktan çekmiştir bile. Sizi bilmiyorum ama ben hala o çeken şeyin ne olduğunu çözebilmiş değilim. :D Çözen biri varsa beri gelsin. :P



Dışarıya dönük ve yaşının getirisi olarak da hareketli olan karakterimiz Anise gördüğü bir rüya sonucu okula gider gitmez Siva isimli öğrenciye arkadaşı olmasını istediğini söyler. Siva başta buna şaşırsa da itiraz edecek bir şeyi olmadığını düşünerek kabul eder. Siva ise ikiz kardeşi olan ve küçüklüklerinde ünlenmiş olan çocuk aktörlerden biridir. Aslında okuldaki herkes bunu bilmektedir, zira medyaya mal olmalarını sağlayan bu mesleği bırakmamıştır. Şu an Holywood starları kadar ünlü olmasalar da bulundukları bölgede onları tanıyan birçok kişi yaşamaktadır. Okulda da birçok kişi kendilerinin farkındadır ama ikizlerden birisi pek görünmemektedir. Aslında görünmektedir ama herkes bunu anlayamamaktadır çünkü her gün dışarıya sadece birisi çıkmakta ve o günkü Siva rolünü başarılı şekilde yerine getirmektedir. Bunu kimse bugüne kadar fark etmemiştir, Anise dışında. Anise ikilinin yaşadığı eve de konuk olmuştur ve yine böyle anların birinde ikizimizin sırrını bildiğini, yer değiştirdiklerini anladığını söyler ama nedenini bilmediği için bunu öğrenmeye can atar.


Nedeni elbette geçmişte yaşanılanların getirisidir ama ikizlerimiz kendilerini bugüne kadar kimseye açmamışlar, pek de arkadaş edinmemişlerdir. Bu nedenle Anise'e de bir şey anlatmak istemezler ve aralarında bir anlaşma yaparlar. İki hafta boyunca birlikte vakit geçireceklerdir ve Anise hangisinin Cipher hangisinin Siva olduğunu anlarsa eğer ikizlerimiz yaptıklarının ardındaki sırrı onunla da paylaşacaklardır. Anise için bu kolay değildir elbette. O da bunun farkındadır zaten ve bu nedenle 2 haftalık eşyasını bir çantaya doldurur ve ikizimizin yanına taşınır. Bu ikizimiz için sıkıntılı bir dönemdir çünkü ikisi daha önce yanlarına hiç yabancı birini almayı bırak, samimi olacak şekilde bir arkadaşlık dahi kurmamışlardır. Başlarda yadırgasalar da giderek Anise'e alışırlar, hatta kapattıkları o sıkı kapılarını da aralamaya başlarlar ve dışarıda kendilerine ait dünya dışında da bir dünya olduğunu fark etmek üzeredirler, bu dünya içersinde başka insanlar olduğunu ve kendileri dışında da arkadaş edinmeleri gerektiğine karar verirler. Böylece ikilimiz için yeni dünyanın başlangıcı da gelmeye başlamıştır, hatta çoktan gelip çatmıştır bile. Bu noktada konunun bu kadar basit bir şey olduğunu düşünmeyin diye uyarasım var. Zira manga ikizlerin dünyası ve çevresi yanında dış dünyanın getirilerini de bize sunmakta. Bu getiriler yanında ikizlerin birbirine olan bağının psikolojisini, daha doğrusu bundan ziyade birbirilerinden ayrıldıkları an nasıl da sudan çıkmış bir balığa döndüklerini aktarmayı seçmiş mangakası. Bu da Cipher'i diğer shoujo yapımlardan baya bir uzağa taşıyor, hal böyle olunca keyifli bir Cipher - Siva - Anise yolculuğu sizi bekliyor, hatta daha fazlası. ;)



Nostalji kokan ama beni eskilerde boğmasın diye düşünüp dururken kovaladığınız bir manga oldu mu hiç? Benim pek olmamıştı ama tesadüf eseri MAL'ın Oldschool Anime kulübünde Ashita no Joe hakkında konuşurken stalkladığım bir profil sonucu keşfettiğim Cipher 'den sonra kafamda dönüp dolaşan bir heves oldu sanki. Rose of Versailles ve Oniisama e.. sever biri bunu favorisine taşıdıysa benim de şans vermem gerek diye düşündüm ve gözüm kapalı daldım. Hatta sıralamama eklemiş olduğum tüm mangaları bir kenara attım ve direk buna başladım. Araştırırken resimlerinden edindiğim izlenime göre karşıma ya gizli bir ''Bromance'' çıkacak dedim ya da shipçiler için bulunmaz bir nimet. Aslında ikinci şık yer yer karşıma getirilen bir şeydi mangada ama benim o tarafta bezim olmadığı için olaya sadece ''friendship'' gözüyle baktım ve geçip gittim. Bromance içinse yer yer, hatta başlarda baya bir karşımıza getirildiği doğru ama ikizlerin ''ayrılık'' psikoljisini işlemesi için bunun da gidişat yararına gerekliliği olarak gördüm ben. Nostalji diyorduk, nostaljik öğelerle bezenmiş bir manga Cipher. Yeri geldiğinde sizi Micheal Jackson'ın o meşhur danslarını yapan karakterler karşılayabiliyor, yeri geliyor Barbra Streisand ile ilgili TV showu izleyen ve bunun üzerine sohbetler dönen ev ortamı, hatta o dönemlerde Bryan Adams'ın üzerinde bulunanların ünlendiği söylentileri sizi 80'lere taşıyor. Kısacası, tarihi materyallerle süslenmiş bir manga Cipher. Yer yer mangakanın dönemsel isimlere ve olaylara dair bilgilendirmeler de yaptığı bir manga aslında. Bu yönüyle de beni kendine hapsettiği doğrudur.
 

 
Biraz soğuk, biraz nostalji, biraz aşk ama aşkın en azından, tersine tüm karakterlerin hayatları ve tarihsel konuların en güzeliyle soslanmışı Cipher. Sadece bunlarla mı? Karakterlerimiz birer Amerikan ama mangakamız Japon olunca Japonya'ya dair esintiler de elbette olacaktır ama sadece Japonya'ya dair diye düşünmeyin sakın, zira sizi Hindistan esintilerinden de mahrum bırakmamış mangakamız. Dedim ya, Cipher birçok sosla harmanlanmış güzel bir ikiz hikayesi aslında. Shoujo dediğine bakmayın bence, söz konusu Cipher ise bu etiketi en arkalara attığını belirtmem lazım. Zira cıvık cıvık shoujodan uzak fazlasıyla soğuk shoujo esintileriyle harmanlanmış bir isim, aşk yok mu peki? Olmaz mı, birden fazla aşka da ev sahipliği yapıyor ama dedim ya, öyle her an aşk kokan isimlerden olmamış. Daha çok karakterlerin psikolojisinden ve ikizlerin hikayesini bize dışarıdan aktarabilecek bir karakteri sahiplenmiş, yani Anise'in hikayesini. Aslında,  ikizlerin hislerini ve psikolojilerini, bunun yanında da onlara biçilmiş yaşamın getirdiklerini sunma görevinde Anise. Anise yanında Dana, sonrasında Lev, Anise dostlarından biri Ruth, olmazsa olmazımız Japon'unumuz Hal ve daha fazlası.  İsimler neden Amerikanvarimsi diye düşünmeyin çok çünkü hikayemiz tamamen Japonya'dan uzakta, New York'ta geçmekte. Bu da Japon esintileri sıkıştırılan bir isim olsa da çok fazlasına sahip olmadığını anlamamıza olanak sağlıyordur eminim. Bu arada, Hal'lı bölümleri Lev'li bölümlerden daha çok sevdim. Neden ikisini karşılaştırdım diye düşünüyorsunuz biliyorum ama pek açasım yok, zira spo dibi olacağı kesin. Yalnız ikisinin de ikizlerimizin hayatında kırılma noktası oluşturacağını belirtmek isterim. Bu iki ismi karşınıza getirdiğime bakmayın siz, mangakanın bize vermiş olduğu ''lokomotif karakter'' diye adlandıracağımız isimlerimiz aslında bu iki karakter. Hal gözünden ikizimizin piskolojisini aktarırken Lev gözünden de diğer ikizimize dair şeyleri aktarmış mangakamız. Yani her görevi Anise'e bırakmamış aslında, Anise belki sevebileceğiniz bir shoujo dişisi değil ama tamamen özgün taraflara sahip bir karakter olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Daha önce görmüş olduğumuz birçok shoujo dişisinden ayrıldığı noktaları fazlasıyla mevcut, bu da Cipher'i daha keyifli hale getiriyor. İkizler de bildiğimiz çoğu shoujo erkeğinden farklı. Evet, belki her shoujoda karşımıza gelebilecek popülerlikteler ama karakterleri tamamaen farklı, zira ikizlerimizden birinin esprileri sizi cidden kendine çekecek çünkü shoujo kızımızla uğraşmak yerine ikiziyle uğraşmayı daha çok seven bir shoujo erkeği sizi bekliyor. Bu da sizde ikizlerin sahnelerini bırakmama hissi aşılayıp sizi öylece ekran karşısında bırakıyor işte. ;)



Amerika'nın esintilerinde boğmaya fazla devam etmek istememiş sanırım ki Hal hikayemize dahil olduğunda Japon gelenekleriyle bile dalga geçilebilen bir ortama dönüşmüş sahnelerimiz. Hal'ı kullanmış bunun için, daha doğrusu Hal'ın ailesini. Hal ise fazlasıyla sempatik, öyle bir ev arkadaşı kim istemez ki? Hele de aile sıcaklığından uzaklaşmış biri için Hal'in varlığı bulunmaz bir nimet. Arkadaşlığı ise yabana atılmayacak cinsten, hatta bazı kısımlarda gözünüze fazla bile gözükebilir. Etiketinde shounen ai yok ama bazen, ''Hal acaba ikizlerimizden birine aşık mı oluyor?'' diye düşünmeden de edemedim ama siz bakmayın bana, Hal cidden çok eğlenceli ve sempatik bir karakter. Manganın çizimleri de Hal'in sempatikliğini destekler nitelikte. Hatta çoğu günümüz mangasına taş çıkartacak bir güzelliği var çizimlerin, finali biraz tahmin edilebilir tarzda ama inceleme içeriğinde belirttiğim gibi dönemsel olaylarla soslanmış böylesi güzel bir yapımın görmezden gelinip de geçilip gidilmesine gönlüm razı olamadı. Bu nedenle de  bu güzelliğe dair bir şeyler karalayayım dedim ve karalarken bile aklıma gelen sahnelerini hatırladım, hatırladıkça da, ''İyi ki okumuşum.'' dedim ve okumakta olduğum mangalarıma yöneldim ama hala Cipher'in tadı damağımda kalarak. ;)


 
 
Mangalarıma dönmeden önce uyarmadı demeyin sakın, ikizleri okurken Anise olmayı dileyebilirsiniz. Sizi bilmem ama ben etrafımda varlığını hissetmeyi isteyebileceğim bir Cipher'im bir de Siva'm olsun dilerdim. Ha, ikisini de arkadaş olarak değil kastettiğim, Anise gibi birini kendime saklardım kesin. :3
 
 


0 yorum:

Yorum Gönder